تعدادی از کارشناسان و فعالان محیط زیست با استناد به قانون «تنفس جنگل‌های شمال»، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و تأکید کردند که هرگونه بهره‌برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل‌های شمال کشور از ابتدای سال چهارم اجرای قانون برنامه ممنوع است
کد خبر: ۱۰۷۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ 14 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، روزنامه ایران نوشت: چندی پیش «عباسعلی نوبخت» رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با استناد به نامه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر «جمع‌آوری درختان افتاده در داخل و حریم مسیل‌ها»، دستور نشانه‌گذاری برای قطع درختان جنگلی اطراف جاده‌ها و حریم رودخانه‌ها را صادر کرد.

اما تعدادی از کارشناسان و فعالان محیط زیست با استناد به قانون «تنفس جنگل‌های شمال»، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و تأکید کردند که هرگونه بهره‌برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل‌های شمال کشور از ابتدای سال چهارم اجرای قانون برنامه ممنوع است!

رئیس انجمن علمی جنگلبانی کشور می‌گوید این اقدام، راه مافیای جنگل خوار را بار دیگر به قلب جنگل‌های شمال باز کرده و در صورت اجرایی شدن باید فاتحه قانون تنفس جنگل‌ها را خواند!

البته معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری نظر متفاوتی دارد. او تأکید می‌کند که جمع‌آوری درختان افتاده و شکسته از جنگل نه‌ تنها هیچ منافاتی با قانون تنفس جنگل‌ها ندارد، بلکه برای احیای اکوسیستم جنگل‌ها، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. 

 

 

برچسب ها: مافیای چوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار